Sunday 7 July 2019

SM i mete 2019 Klubblagsdagen

Söndagen var det så dags för klubblags SM att avgöras.

Det måste väl tyvärr sägas att det inte nappade lika bra som vi hade hoppats på.
Själv fick jag t.ex bara 6 stycken jättesmå abborrar på de fyra timmarna.
Väldigt ovanligt för att vara i Järvträsk.

Tur att det fanns dem som det hade nappat bättre för så att vi kunde kora en massa  glada segrare.

I klassen Herrveteran fick klubben en silvermedalj. Längst till vänster på prispallen ser ni Staffan Öhgren, Östen Jonsson och Lorentz Karlsson som fiskade för Norsjö SFK.

Norsjös damlag blev även de silvermedaljörer. Från vänster Gunnel Björk, Carina Berglund och Annica Jonsson.


Jag vill passa på att tacka alla glada fiskare som jag träffat under helgen.
Samtidigt är jag glad att helgen är över för det har varit en hel del jobb den senaste tiden med arrangemanget.

Fast om ni trodde att vi tar semester nu och vilar, trodde ni fel, för i morgon börjar meteveckan så det är full fart framåt.
Vid en snabb överslagsberäkning tror jag att åtminstone 13 medaljörer från SM kommer att delta på meteveckan.
Fast jag är inte helt säker på att det blir någon av dem som vinner......
Spännande, spännande....
Ska försöka hålla er uppdaterade om hur det går.

Fortsatt SKITFISKE på er alla/Harriet

No comments:

Post a Comment