Monday 8 July 2019

18:e Meteveckan har startat.



Dagen verkade inte börja så bra för Steve. Stövlarna verkade inte riktigt passa båda fötterna.

Direkt folk började samlas börjar den viktigaste uppgiften: att studera kartan.
Vart ska vi gå?
Eller i det här fallet: Vart ska vi inte gå, eftersom Östlund tydligen blivit sist vi var här 2006.
Han hade förträngt tävlingen och ville inte minnas.
Mycket Hej och roligt att ses igen, samt samtal med några nytillskott som deltar för första gången på meteveckan.

2019 års meteveckangäng samlat

Idel glada miner, fler kommer att ansluta under veckans gång.

Obligatorisk genomgång av regler och område före dagens tävling på Stangoträsket.

 65-plussarna som får gå en kvart tidigare for iväg med en sådan fart att jag inte hann vara med och ta kort. Det här är en del av det "yngre gänget"

Lyckades hitta mig en väldigt vacker plats att börja fiska på. Allt verkade bra tills jag fick börja fiska, för det fanns ingen fisk.

Jag jobbade mig vidare och passerade folk som faktiskt fick fisk, men inte jag.

Gamla träd som fallit ut i vattnet brukar vara säkra ställen, men inte då.

Här hände det äntligen någonting när jag närmade mig denna grupp människor.
1 timme och 57 minuter in i tävlingen får jag min första fisk, en mört.
Gissa vem som gick åt fel håll idag?

En av de nya deltagarna, gick ut hårt och fick upp en abborre som vägde 1008 gram.
Heikki Voutilainen kommer att bli svårslagen i storfiskeligan.

Det tog ett tag innan alla deltagare kommit tillrätta, lätt att komma vilse i skogen, men efter en tur med bilen var alla på plats så prisutdelningen kunde börja.

Mest fisk av alla hade Staffan Öhgren 10672 gram (fast han hade ju fiskat här förr och visste vart han skulle)

Bästa dam blev Gunnel Björk, även hon mindes var hon fått fisk, till skillnad från andra......
Jag nämner inga namn.

Fler resultat lästes upp och mer priser lottades ut, innan det var slut för dagen och dags att ladda om inför nästa tävling, då det blir en sjö som ingen tävlat på tidigare.
 Segrarna dag ett. Dam : Gunnel Björk 7353 gram och Staffan Öhgren 10672 gram.

/Harriet (fiskande reporter, eller försökte i alla fall)

No comments:

Post a Comment