Tuesday 12 July 2022

12 juli Meteveckan dag 3


 Tredje dagen startade vi "vid världens ände" som Steve sa. Vi hade svängt in i skogen vid den stora byn HEJ och sedan kört grusväg i en kvart till för att komma till Ledvattnet.


Här startade jag, men där var det ingen fisk och hur än jag gick var det grunt och ingen fisk.


Konstaterade rätt snabbt att jag var helt fel ute idag och skulle ha haft högre vikt om jag ägnat mig åt att fånga grodyngel.

Då är det ju tur att någon annan får hamna rätt. Leif Östlund fiskade i lilla ledvattnet och stod med 9-meters spö stora delar av tiden och drog fläskmört.

Blev till slut ett personligt rekord för meteveckan, med över 14 kg.


Alltså en något förnyad bild med dagens segrare, denna tredje etapp.

Annica Jonsson som hade drygt 11 kg och Leif Östlund med dagens högsta vikt.


No comments:

Post a Comment