Saturday 11 July 2020

Meteveckans sista tävling 2020


Meteveckans sista deltävling flyttades i sista stund till Stenselet/Stenträsket pga. det höga vattenflödet i Sikån.


Det visade sig att startplatsen låg vid en vandringsled så det fanns andra kartor än dem, Steve hade fixat att titta på och upptrampade stigar att gå på vid vattnet.


Här kan man nästan tro att Lorentz tagit över genomgången, men Steve fixade även årets sista.


Här dundrar första gänget iväg.


Vädret var alldeles underbart tills det återstod en timme av tävlingen för då skulle det naturligtvis börja regna igen.


Själv sken jag som en sol i regnet när jag äntligen lyckats gå rätt, fisken hade nappat och jag inte hade behövt trängas med någon annan fiskare. Viktrekord för mig i veckan då jag sprängde 7 kilos gränsen.


Segrare i denna sista och sjunde deltävling blev Annica Jonsson och Johan Markström.

Sen återstod bara själva avslutningen.

No comments:

Post a Comment